1. Systemy teleinformatyczne lub systemy łączności, przy użyciu których udzielane są teleporady
- Teleporady udzielane są telefonicznie
Rejestracja na teleporady odbywa się:
- telefonicznie lub osobiście, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00,
- rejestracja Przychodnia ul. Małopolska 11/1 Sopot tel: 58 550 55 66 i 58 550 66 55
- rejestracja Przychodnia Al. Niepodległości 748 Sopot tel: 58 555 04 15 i 58 555 04 16
- mailowo, wysyłając wiadomość na adres:
- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Przychodnia ul. Małopolska 11/1 Sopot
- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Przychodnia Al. Niepodległości 748 Sopot
rejestracja mailowa prowadzona jest całodobowo, odpowiedzi udzielane są od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00
2. Sposób ustalenia terminu teleporady
- Teleporada realizowana jest nie później niż w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu zgłoszenia się pacjenta POZ za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, sytemu łączności lub osobistego, lub w późniejszym terminie, który ustalony zostanie w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.
3. Sposób nawiązania kontaktu między przychodnią, a pacjentem w celu udzielenia teleporady oraz sposób jej udzielenia
- W celu udzielenia teleporady lekarz POZ kontaktuje się telefonicznie z pacjentem. Teleporada udzielana jest w formie rozmowy z pacjentem obejmującej weryfikację jego aktualnego stanu zdrowia, ocenę wyników badań pacjenta, jeśli pacjent dysponuje takimi wynikami. Teleporada zakończona zostaje wydaniem diagnozy, skierowania lub recepty. W razie decyzji lekarza o konieczności osobistego stawiennictwa pacjenta w POZ pacjent umówiony zostaje na taką wizytę, lub bezpośrednio w miejscu pobytu pacjenta, jeżeli jego stan zdrowia uzasadnia wizytę domową.
4. Sposób postępowania w sytuacji brak kontaktu z pacjentem
- W celu udzielenia teleporady Lekarz POZ co najmniej trzykrotnie próbuje skontaktować się z pacjentem w umówionym dniu i godzinie planowanej teleporady, w odstępie nie krótszym niż 5 minut. Po nieudanej próbie, sporządza stosowną adnotacje w dokumentacji pacjenta. Wizyta zostaje anulowana, dlatego na kolejną, pacjent powinien ponownie się umówić.
5. Świadczenia realizowane wyłącznie w bezpośrednim kontakcie z pacjentem obejmują świadczenia udzielane
- w przypadku gdy pacjent albo jego opiekun ustawowy nie wyraził zgody na realizację świadczenia w formie teleporady, z wyłączeniem świadczeń:
- których mowa w art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2020 r. poz. 514, z późn. zm.2)) oraz art. 15b ust. 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 562, 567, 945, 1493 i 2401),
- związanych z wydaniem zaświadczenia,
- podczas pierwszej wizyty realizowanej przez lekarza, pielęgniarkę lub położną POZ, wskazanych w deklaracji wyboru, o której mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej,
- w związku z chorobą przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów,
- w związku z podejrzeniem choroby nowotworowej,
- dzieciom do 6. roku życia poza poradami kontrolnymi w trakcie leczenia, ustalonego w wyniku osobistego badania pacjenta, których udzielenie jest możliwe bez badania fizykalnego
z wyłączeniem świadczeń, o których mowa w części II ust. 2 pkt 1 lit. b oraz ust. 4 załącznika do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 października 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego opieki zdrowotnej nad pacjentem podejrzanym o zakażenie lub zakażonym wirusem SARS-CoV-2 (Dz. U. poz. 1749, 1873 i 2043).
- w przypadku gdy niezbędne z uwagi na stan zdrowia pacjenta świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady -okoliczność ta powinna być ustalana w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.
W trakcie teleporady lekarz może, bez dokonania badania pacjenta, wystawić receptę niezbędną do kontynuacji leczenia, oraz zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację zaopatrzenia w wyroby medyczne, jeżeli jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta odzwierciedlonym w dokumentacji medycznej.
Lekarz może również wystawić zdalnie e-skierowanie, jeżeli nie ma do tego przeciwwskazań medycznych.
6. Instrukcja o sposobie realizacji e-recepty
- Pacjent otrzymuje czterocyfrowy kod do realizacji recepty. Podczas realizacji recepty w aptece, podaje kod wraz z numerem PESEL.
e-receptę można otrzymać w formie:
- papierowego wydruku e-recepty - należy zgłosić to lekarzowi podczas wizyty.
- elektronicznej – konieczne jest założenie Internetowego Konta Pacjenta (IKP), po zalogowaniu się do Internetowego Konta Pacjenta w zakładce „Moje konto” należy wybrać sposób powiadamiania o e-recepcie. Do wyboru jest SMS, e-mail. Można wybrać również obie opcje.
7. Instrukcja o sposobie realizacji e-skierowania
- e-skierowanie wystawia lekarz po przeprowadzonej konsultacji medycznej z pacjentem. e-skierowanie mogą być wystawiane na świadczenia:
- ambulatoryjne świadczenia specjalistyczne finansowane ze środków publicznych,
- leczenie szpitalne – w szpitalach, które mają zawarte umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej,
- badania medycyny nuklearnej oraz tomografii komputerowej zarówno finansowane ze środków publicznych, jak i niepublicznych - wystawia lekarz poradni specjalistycznej,
- badania rezonansu magnetycznego, badania endoskopowe przewodu pokarmowego i badania echokardiograficzne płodu – finansowane ze środków publicznych - wystawia lekarz poradni specjalistycznej.
- Pacjent może otrzymać e-skierowanie w postaci:
- jeżeli posiada Internetowe Konto Pacjenta:
- SMS – 4 cyfry kodu
- e-mail – plik PDF zawierający e-skierowanie
- jeżeli nie korzysta z Internetowego Konta Pacjenta:
-wydruku papierowego podczas porady w gabinecie
- 4 cyfrowego kodu w rejestracji przychodni
- •Pacjent podczas rejestracji w wybranej przez siebie poradni podaje kod, który otrzymał od lekarza wystawiającego skierowanie, oraz PESEL. W przypadku jednostek medycznych, które nie korzystają jeszcze z systemu e-skierowań, pacjent podaje dane zgodnie z prośbą osoby rejestrującej. E-skierowanie uniemożliwia zapisy na te same świadczenia równolegle w kilku placówkach.
dowód)Możesz też zalogować się przez.
8. Instrukcja o sposobie realizacji e-zlecenia na wyroby medyczne
- Aby otrzymać zapotrzebowanie na wyroby medyczne pacjent kontaktuje się z rejestracją przychodni i umawia na wizytę z lekarzem. Następnie lekarz weryfikuje zapotrzebowanie podczas rozmowy z pacjentem i wystawia wniosek na zaopatrzenie na wyroby medyczne, który zatwierdzony jest przez NFZ. Pacjent otrzymuje czterocyfrowy nr zlecenia lub na życzenie dokument ten można odebrać w formie papierowej.
9. Instrukcja o sposobie realizacji zlecenia badań dodatkowych, w szczególności laboratoryjnych lub obrazowych
- Pacjent podczas wizyty otrzymuje skierowanie na badania diagnostyczne w wersji papierowe. Jeżeli skierowanie jest wystawione podczas teleporady – pacjent lub osoba upoważniona musi je odebrać osobiście w rejestracji.
- badania laboratoryjne wykonywane są:
od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 10:00
- w Przychodni ul. Małopolska 11/1 Sopot
- w Przychodni Al. Niepodległości 748 Sopot
wyniki można odebrać w rejestracji przychodni lub po otrzymaniu kodu w gabinecie zabiegowym, uzyskać dostęp do wyników na stronie
https://www.medipoint.pl/pl/invicta/podglad-wynikow-badan
- w przypadku pozostałych badań pacjent ze skierowaniem udaje się do miejsca wskazanego na skierowaniu lub zalecanego przez lekarza kierującego na badanie.
10. Instrukcja o możliwości założenia przez pacjenta Internetowego Konta Pacjenta
- W celu korzystania z Internetowego Konta Pacjenta, należy wejść na stronę i zalogować się. Pacjent nie musi rejestrować konta, ale w celu zalogowania się, potrzebuje elektronicznego podpisu.
- Pacjent m
- profil zaufany — to bezpłatny, elektroniczny podpis, dzięki któremu można załatwić urzędowe sprawy online. Profil zaufany pacjent załatwi bez wychodzenia z domu jeżeli jest klientem bankowości elektronicznej PKO Bank Polski SA, Santander, Banku Pekao, mBanku, ING Banku Śląskiego, Alior Bank, Millennium Bank, BNP Paribas, T-Mobile Usługi Bankowe oraz platformy Envelo. Jeśli pacjent posiada już profil zaufany, system daje możliwość zalogowania się za pomocą banku lub innego dostawcy PZ.
- tymczasowy profil zaufany — jeśli pacjent jest w wieku co najmniej 70 lat, może założyć tymczasowy profil zaufany, kontaktując się z urzędnikiem przez komputer. Taki profil jest ważny przez 3 miesiące.
- e-dowód — to dowód osobisty z warstwą elektroniczną. Logowanie następuje za pomocą czytnika.
- za pomocą konta bankowego iPKO lub Inteligo, konta internetowego w Pekao SA lub konta w BOŚ lub w BNP Paribas lub konta w banku spółdzielczym.